Електронні консультації — це інструмент взаємодії між громадянами та органами влади, що дає змогу останнім у різних формах вивчати ставлення (позицію) активної частини суспільства до важливих питань, вибираючи найкращий сценарій розвитку громади чи розв’язання поточних проблем.
Мета проведення консультацій — максимально врахувати думку громадян під час ухвалення рішень або розроблення документів.
Електронні консультації з громадськістю проводять за ініціативою органу влади, який у кожному випадку самостійно вибирає питання, які винесуть на обговорення (опитування), а також форму й строк проведення такої консультації.
Важливі принципи консультування — це довіра, загальна доступність, прозорість, відповідальність, координація, передбачуваність і повага до загальних інтересів.
Як це працює?
> Орган місцевого самоврядування визначає питання чи документ, щодо яких є потреба в проведенні публічних консультацій, вибирає найефективнішу форму проведення та складає календарний план консультації.
> Консультаційний документ (у разі потреби) опублікують на вебсайті громади, а також (за потреби) на онлайновій Платформі е-демократії E-Dem за посиланням https://consult.e-dem.ua/1223581300.
> Орган місцевого самоврядування проводить інформаційну кампанію, під час якої доводить до відома громадськості зміст питань, які будуть винесені на публічне обговорення, й інформує про дати початку та завершення консультацій.
> Мешканці подають пропозиції / беруть участь в опитуванні.
> Пропозиції вивчають і аналізують.
> Орган місцевого самоврядування оприлюднює звіт про результати проведення електронних консультацій та ухвалені рішення щодо врахування отриманих у результаті консультацій даних.